torstai 9. heinäkuuta 2015

''Kyllä sä muutat mielesi...''

Jälleen kerran tänään tuli puheeksi lapset ja lastenhankinta.

Jollei kukaan tiennyt jo etukäteen minen halua lapsia, en edes yhtä.

Jos rääkyvät lapset saa v-käyrän nousemaan, niin enemmän sitä nostaa ihmiset ketkä tuloo lässyttämään ''kyllä sä muutat mielesi...''.

Anteeks mistähä joku muu tietää paremmin kuin minä, mitä mun päässä liikkuu asian suhtee? Ei niin maan mistään. Aina joku jaksaa kysellä millo teette, millo meinasitte.
Ihmisillä ei ole ymmärrystä siihen, että: 

A. lapsia ei vaan TEHDÄ 
B. kaikki ei edes halua lapsia
C. kaikki ei voi saada lapsia, vaikka haluaisi

Ton kyselemisen voi laittaa samaan kastiin mm. kuin: ''Wau! Millo laskettu aika on? Onnee!'' ja kyseine ihminen on vaan lihonu helvetisti. ''Voi kuinka laiha olet, syötkö ollenkaan?!'' toinen saattaa syyä ittesä suuripiirtei hengiltä, muttei saa kerrytettyä massaa ihteesä. 



Kenen perseestä se on pois, kun joku ei halua lapsia? Olen saanu kuulla senkin verukkeen asiaan, että ''vanhempasi haluisivat varmasti olla isovanhempia joskus'', ''olet sinäkin ollut lapsi'' , ''saat elämääsi täytettä kun on lapsi/lapsia''.

Ensinnäki kiitoksia äiteelle ja ukolle kun minut tekasitte, kasvatitte, opetitte, hoivasitte, huolehditte, rakastitte ja itteitteitte. Ja teette sitä yhä. 
Minä en koe olevani kellekkään mitään velkaa sillä tavalla, että mukula pitäs vääntää, minut haluttiin ja son kiva juttu se. 
Minä en halua lasta ja son myös kiva juttu se.

Minulla on täytettä elämässä vallan mainiosti kiitos Niilon, perheen, sukulaisten, ystävien, työn, työkavereiden, Game of Thrones,- Flash,- Arrow-sarjan, värityskirjan, sisustushaaveiden, lapin reissu haaveilun, tulevan koiran haaveilun ja mitähän vielä.

Vielä pitäs ottaa kuolaava sinappikone tähä syssyyn ja oottaa sitä uhmaikää ja pään auontaa? Muistan kyllä millane paskapää olen ollut ja on kyllä huono omatunto siitä millane olen lähimpiä ihmisiä kohtaan ollu. Muistan millane laps olen ollut ja kuullut kyllä tarinointia tempauksistani. En ny sano olleeni kamalin lapsi maan päällä, mutten mikään helpoinkaan. Son kiva, jos/kun olen antanut iloa äiteelle ja ukolle, ollut ylpeyden aihe, antanut hyvät naurut. Mitäs siihe voi sanoa, son ollu ns. mun homma, oompaha heidä laps. Huonona lisäetuna ollut noi vittumaiset vuodet.

Kirjoituksesta saa helposti käsityksen, että melkeimpä vihaan lapsia. Ei, en kuitenkaan, en vain pidä niistä ylitsevuotavasti. Jotkut on vallan huvittavia, harvoin. Hauskat kotivideot on parasta antia missä mukuloille sattuu ja tapahtuu. Jos/kun ystäväni saavat lapsia, olen tietenkin onnellinen heidä puolestaan, koska he ovat halunneet jälkikasvuja. Ostan varmasti hömpötyksiä ilostuttaakseni heitä ja jopa sitä nyyttiä. Kuitenkaan en itse halua samaa.

Että mite ois?

Tehkää/yrittäkää työ muut, ketkä HALUATTE lapsia. Ja te keillä jo niitä on tai olette juuri saamassa tai yrittämässä, jättäkää meidät muut rauhaan, ketkä EI halua. 
Pelastakaa työ muut tää maailma lapsen haluamisella, tekemisellä ja saamisella.
Minä aineki pelastan tän maailman sillä, etten moista tule tekemään.

2 kommenttia:

  1. Olen kolmen täysi-ikäisen lapsen äiti. Vanhin ja nuorin ovat ilmoittaneet etteivä hanki lapsia tähän maailmaan. Hyväksyn sen. Keskimmäinen on tehnyt yhden ja hänellä on on nyt 9 v.poika, aivan Ihana. Hyväksyn ja tyydyn tähän. On ollut hyvä, että lapseni on kertoneet, miksi eivät halua lapsia. Emme kyseenalaista heidän periaatteitaan, vaan hyväksymme täysin. Jokaisella on siihen oikeus.

    VastaaPoista
  2. Täysin totta! Kaikkien ei tarvitse haluta samaa asiaa. Jokaisella kun on just se oma oikeus valita :) hienoo kuiteki että oot saanu lapsenlapsen!

    VastaaPoista